Sayfalar

13 Mayıs 2013 Pazartesi

kime göre neye göre zor?!

daha önce de demiştim sana bilogcan kardeşimle aramızda 21 aycık var sadece..anneme soruyorum bazen zor muydu? diye ama dediğine göre hiiç zorlanmamış, bir arada büyümüşüz..

gerçekten düşününce bizden şikayet edildiğini hiç hatırlamıyorum ben..yaramazdık belki ama pek gürültümüz yoktu..hiç kavga etmezdik..ne bilim pek de zor çocuklar değildik..biraz çekingendik..ya da annemin kaş gözleri pek etkiliydi!

bu aralar buralarda meşhur olan bi annelik kitabını aldım ve okudum..ve genel kanının aksine ben beğenmedim! annelik çok abartılmış gibi geldi...çok çok zorlaştırılmış gibi..eğer düdük karnımda olmasaydı ve ben sadece çocuk düşünen bi okur olsaydım anında vazgeçerdim bu çocuk işinden!

başıma ne gelecek bilmiyorum..düşünmüyorum da..doğacak ve büyüyecek her çocuk gibi..biz ona kendi bildiğimiz ve doğru olduğuna inandığımız yol neyse onu göstercez ama hepimiz gibi kendi bulacak yolunu..

evet annelik dünyanın en mühim ve en zor işi gibi görünebilir..önemli evet bence de ama zor diil..hayatta hiçbirşey zor diil..biz zorlaştırıyoruz herşeyi, abartıyoruz..

yani diceğim o ki bişeyin de boku çıkmasın buralarda!

bu arada düdük sana da konuyla bağımsız iki çift lafım var..

oğlum olduğunu öğrendiğim gün babanla gezdik tozduk sana bişiler aldık..hayaller falan kurduk, yatak yorganlara içinde sen yatıyormuşsun gibi baktık..akşama kadar sevincimizden enerjimizi atamadık sokaklarda gezdik..

akşam oldu bi haber gördük, haber yasağı varmış meğer kimseden duymamışız..yine memleketin ağzına sıçılmış düdük..hani sana bahsettiğim mustafa kemal var ya onun "40 yıllık türk yurdu" diye tanımladığı, bütün dinlerin, kültürlerin mozaiği diye bilinen bi şehri patlattılar..

ben ertesi günkü anneler gününün şımarıklığını yaşarken acaba orada kaç çocuk annesiz, kaç anne çocuksuz kaldı?

bu sefer sesli küfretmedim düdük sen duyma istedim..bu haftasonu bizimdi, ailemizindi..kendimce hayatı durdurmak istedim..belki çok ayıp ama yok saymak istedim! sadece "oğlum"u düşünmek istedim!

zaten çok saygıdeğer bi bakanımız "başka patlamalar olabilir" demiş, bunlara alışın demiş! alışim istedim..

işte böyle düdükcan..nolur iyi bi insan ol! vicdanlı ol! duyarlı ol! çünkü bu memleketin burnunu boktan ancak iyi, vicdanlı ve duyarlı insanlar çıkarabilecek.......

bi de seni daha bi başka seviyorum ben artık oğlum!

2 yorum:

Unknown dedi ki...

ülkenin bir ucunda katliam ,diğer ucunda anneler günü ve derbi maçı malesef hepimiz kapılıyoruz bazı ticari akımların pençesine ...belki de artık eskisi gibi duyarlı değiliz ,bilemiyorum..
en kötüsü de bu zaten alışmak,kanıksamak ,farkı farkedememek ...
umarım çocuklarımız barış ve huzur dolu günlerde büyürler...

pelin dedi ki...

tek dileğim o benim de duygu..inşallah dünya çok güzel bi yer olur ya da onlar bizim gibi olmaz da dünyayı güzelleştirecek güç çocuklarımızda olur..inşallah..