Sayfalar

26 Ağustos 2014 Salı

food & beverage

naber bilogcan? beni soracak olursan iyiyim :)

arin ne yer ne içer onları yazim sana bugün..

pek bişi içmez aslında anne sütü ve su dışında..ayran denedim, sevmedi..meyve suyu da denicem üşenmeyip sıkarsam..hatta önce katı meyve sıkacağını dolap derinliklerinden çıkarmam lazım..neyse..

sabahları klasik türk bebesi kahvaltısı var..doktor bize bebe bisküvisi vermedi..hipp'in 7 tahıllı toz maması var, ondan kullanıyoruz..3-4 tatlı kaşığı toz, 1 tatlı kaşığından biraz daha az pekmez, bir yumurta sarısı, bir ceviz içi, kafama göre tuzsuz lor peyniri, 60 ml kadar da anne sütü..karıştır yedir..bazen omlet yapıyorum..bazen peyniri ve yumurtayı ayrı veriyorum..tamamen benim sabah ki üşengeçliğime bağlı olarak değişiyor yani :) ama anane ve babane karışım veriyo..

sonra meyve seansı var..armut, elma, kırmızı erik, muz, şeftali, nektarin, kayısı, incir (tam mevsimi şu an), kivi, karpuz, kavun allah ne verdiyse işte..cam rendede rendeleyip yediriyorum..

öğlen sebze püresi..aile arasında hala çorba desek de püre aslında..sulu falan diil yani..çeşitli kombinasyonlar yapıyorum..püre ya da bizim yediğimiz formatta yiyor..ama genelde akşam yemeklerini bizim yediğimiz formatta veriyorum..bamya yiyor..semizotunu biz nası yiyosak ona da tuzsuz olarak yapıyorum..enginar yiyor..klasik patates kabak havuç püresi yiyor..mercimek çorbası yapıyorum ancak çok sulu olmuyor..taze fasulye yapıyorum..nohut, fasulye, yeşil mercimek, baklagiller işte klasik, yiyor..biber dolması yaptım yedi..yani evdeki sebzelere göre bişiler pişiriyoruz..yakışanların içine kıyma da koyuyoruz..azcık zeytinyağı en halis muhlisinden ve pişen şey bakliyatsa bi çimdik de kimyon..pirinç çok fazla katmıyorum..

akşam üzeri yoğurt seansı var..mayalıyorum ben yoğurdu..valla daha yeni yeni tutturmaya başladım :) içine bişi katmadan veriyoruz..bi de anne sütü var bu aralarda bi yerlerde..

akşamları öğlen yapılan yemekten yiyor ya da makarna haşlıyorum bazen..köfte yaptım, sevdi..bazen de meyve karışımı yapıyorum..iki adet birbirine uyan meyveyi rendeliyorum, içinde de çok az yulaflı hipp toz koyuyorum (bi çay kaşığı kadar)..muz + elma ya da muz + armut süper oluyor, yarısını ben yiyorum! :)

biz yemek yerken arin'i mama sandalyesiyle mutlaka masaya oturtuyorum..ama adam doğuştan aç arkadaşım! direkt "siz yiyonuz ya ben ya ben?" diye mızırdanmaya başlıyor..filesine karpuz, kavun ya da salatalık falan gibi şeyler koyuyorum, onla epey oyalanıyo..ya da salatanın suyuna ekmek banıp veriyorum azcık..(ekmek de yapıyorum, fırınlara güvenemiyorum..evde on gündür duran bi uno ekmek var ne zaman küflenecek acaba diye bilhassa bekliyorum! şimdi nası güvenip de bebeme yedireyim?!)

dışarıdayken yemeğini yanıma alıyorum..bi de meyve filesini..ha mesela biz köfte yerken onun da az az piyaz yemişliği var! ya da benim balığımın yarısına ortak olmuşluğu! :)

henüz pazartesi bakliyat, salı balık, çarşamda sebze falan gibi bi düzenimiz yok..valla olur mu bilmem! arin'den önce bizim evde pek yemek pişmezdi, o yüzden bu düzeni oturtmam benim için zor olur bilogcan..

henüz tuzun ve şekerin tadını bilmiyor..çorbalarına bi halka soğan koyuyorum, bi diş de sarımsak..sebze yemeklerine küçük bi domates rendeliyorum..et suyu da koyuyorum..(tabii kendim yapıyorum, ne sandın lan beni bilogcan! ^.^ ) he bi de çorbasına ya da pürelerine et didikliyorum..kasabımızdan ona özel kemikli bi et alıyoruz, ilik midir nedir işte ondan..haşlıyorum..suyunu et suyu olarak ayırıyorum, etlerini de içine didikliyorum..

tavuk henüz yemedi, pek de yedirmeyi düşünmüyorum..

ay bi de gece yatmadan evvel bi kere daha emiyo..aslında ben evdeysem baya bi emiyo..ama ben evde yoksam sadece bi kere süt içiyo çünkü makineyle sağdığımda artık pek süt çıkmıyo..80 ml falan bırakabiliyorum eve bi gün önceden sağıp..bi de sabahları işe gitmeden önce sağıp 60 ml kadar kahvaltısı için bırakıyorum..arin de sabahları emiyo zaten uyanınca, ben işe gitmeden evvel..

yani öle çok tarif falan araştırmıyorum..evde olan malzemelerle yapıyorum yemeklerini..bize yemek yaparken tuzunu piştikten sonra atıyorum çünkü pişince ve henüz tuzsuzken bi kase arin'e ayırıyorum o yemekten..doktoru patlıcan, bakla ve çilek yasak dedi, onları vermedik tabii ki :)

henüz kendi kendine yemek yedirmeye başlamadım..ilk denememizde tabağını kırdı! :) bi de eline filesi olmadan yiyecek veremiyorum..bi iki kere kavun yerken boğazına kaçtı çok korktum! o yüzden ben yediriyorum..ama ek gıdaya ilk başladığımız andan itibaren pütürlü yiyo..hiç öle pürüzsüz yedirmedim..hatta artık sadece çatalla bi iki kere eziyoruz..sebzeler çok ufalanmamış oluyor ve damağıyla ve iki adet alt dişiyle gayet de güzel ezip yiyo :)

arin mama içmedi hiç..paketli gıda da yemedi..sadece arada bi dışardayken çok arıza durumlarda hipp'in bi gevreği var, elmalı ve yaban mersinli, etiformun pirinç patlaklı gevreğine benziyor, onu yiyo..onun da yarısını ben yiyorum, çok güzel tadı var layn! :)

nette bulduğum bi tarifle bebe bisküvisi yaptım..verdim eline..sevmedi..zaten taş gibi olmuştu, koparamadı..tadı da bi boka benzemiyodu, haklı çocuk niye yesin?!

organik gıda işine gelince..bi kere hiç birinin organik olduğuna inanmıyorum! o yüzden öle markette organik sebze bölümü cart curt diye aranmıyorum..taze ve mevsiminde meyve sebze alıyoruz..pirinci ve makarnasını organik aldım, hakikaten tat farkı var..ama ne kadar güvenilir bilmem..yumurtasını organik alıyoruz ama tavuğun kıçından direkt almadığım sürece ona da pek itimat etmiyorum..yoğurt için atatürk orman çiftliği'nin sütünü alıyoruz..ekmekte tam buğday unu kullanıyorum..doktor da ille organik olsun demedi, bi tek pekmez için organik olsun dedi..alıyoz işte biz de üzerinde organik yazan bi pekmez..he bi de doktoru dışardan yoğurt yedirme, hiç yemesin daha iyi demişti..o yüzden sadece benim mayaladığım yoğurdu yiyo arin..

arin'in yemek düzeni ya da düzensizliği böle işte..hafta içi biraz daha düzenli tabii, anane - babane faktörü :) ama haftasonları saatler falan kayıyo illa ki..biz çok gezen bi çiftiz..haftasonu falan evde oturmayız pek..o yüzden çok bilirim ben arin'in bütün öğünlerini yanıma alıp çıktığımı.. :)

son söz: meyve filesi candır arkadaş! yaşasın yaz meyveleri! :)

3 yorum:

Selin dedi ki...

Peliiin seviyorum seni beee :)
Ellerine sağlık, şahane olmuş. Bizim de günlük gidişat aşağı yukarı sizinkine benziyor.Bunun çıkışını mı alsam ben napsam :p öpering çook :))

Anne Gazetesi dedi ki...

Ahanda ben yazmışım gibi hissettim okudum nedense :))) öperim canımın içi! Afiyet olsun Arin'ime!

neslice tarifler dedi ki...

Valla öyle ballandıra ballandıra anlatmışsın ki Pelin, yemin olsun iş çıkışı günlük süt alıp yoğurt mayalayacam. Ya ben öyle bebesine dört başı mamur sofralar kuramıyorum be Pelin. O saydığın sebzeleri pişirmedim bile :( Napsamki kız?