Sayfalar

24 Mayıs 2016 Salı

kreş

ohooo bir ay olmuş bir şey yazmayalı. hem yazacak bir sürü şey var gibi hem de yok gibi...


geçen gün bir arkadaşım çocuğunu kreşe göndermeyi düşündüğünü söyledi. ay dedim süper, gönder gönder, çocuk akranlarıyla takılsın falan dedim. neticede kreş aramaya başlamış. yok yemekler, yok aktiviteler, yok yeri, yok bahçesi vs. derken iyice bunalmış.


kreş aramak?!


arin 18 aylık olduğundan beri kreşe gidiyor. pedagog tavsiyesiydi ve gerçekten çok faydası oldu kreşin.


ancak biz kreş aramadık. yani düşününce, aramamışız. önceliğimiz eve yakın olmasıydı ve oyun grubunun olmasıydı, zira 2 saat falan gidecekti kreşe. ancak eve yakın kreşleri araştırdığımda nerdeyse hemen hemen hepsinin 2 yaş altında çocukları kabul etmediğini öğrendim. sonra bir gün kocca, arin ile evin civarında yürüyüş yaparken, arin'in şu an gittiği kreşi görmüş ve içeri dalıp anlatmış derdimizi. ertesi gün de gittik kreş müdürüyle konuştuk, anlaştık ve arin'i göndermeye başladık. önceleri günde 2 saat oyun grubu olarak başladı, iki yaşından sonra da sabah 7.30 öğlen 13.00 olarak devam etmeye başladı, halen de böyle. kahvaltısını ve öğle yemeğini kreşte yiyor, uykusu evde.


düşünüyorum da hiçbir şeyi sorgulamamışım ben kreş hakkında. istediğim her an gidip bakabilirim onda bir sorun yok. ama ne bileyim yemektir, içmektir, tv var mı, izletiyorlar mı hiiiiç sorgulamadım bunları. her ay başında bir yemek listesi geliyor, ordan aklıma gelirse takip ediyorum ne yiyip içtiğini, gördüğüm kadarıyla sebze ağırlıklı menüleri var.


şu ana kadar büyük bir sorun yaşamadık kreşle ilgili. gördüğüm kadarıyla arin de baya seviyor okulunu. ağlama, zırlama, gitmicemm falan yok, gayet dönüyor totosunu giriyor içeri :) sanırım çok çok aksi bir durum olsaydı anlardık çocuktan.


zaten öğretmeni de whatsaap ile falan fotoğraf, video gönderiyor, adam orada mutlu yani :)


benim kreşten tek bir beklentim vardı, öğretmenler ilgili ve dikkatli olsun ve bol bol oyun oynansın. öyle etkinlik yapsın, organik yemek pişsin, ingilizce öğrensin, obua çalarken aynı zamanda koşabilsin falan gibi beklentilerim hiç yoktu.


yani neticede, şimdilik memnunum durumdan. bir de şu kitap, süpriz ve oyuncak günleri atlamasam daha iyi olacak :)


diyeceğim o ki, henüz 2-3 yaşında çocuklar için bu kadar kapsamlı bir araştırmaya gerek yok. eve ya da işinize yakın olsun, güvenli olsun, öğretmenleri merhametli olsun ve bolca oyun oynansın yeter. eğitim hayatının ilk basamağı falan değil bence kreş, akranlarıyla gözetim altında vakit geçirdiği ve çokca eğlenmesi gereken bir yer. ayol ödev verilen kreşler bile varmış diye duydum! boku çıkmasa olmaz zaten!

5 yorum:

Gulsah Onen dedi ki...

Şuan bende kreş arama evresindeyim tek önceliğim güvenli bir okul ve öğretmen yeter ki Ela mutlu olsun ama gel gelelim kapıdan içeri girince leş gibi yerleri görmek içime sinmiyor ya da 1200 lira para vermek çok yüzümü güldürmüyor :) ingilizce, yüzme havuzu gibi bir arayışım yok az biraz aldıkları paranın hakkını verseler yeter. şanslısın güzel denk gelmiş sana paşa da mutluysa sorun yok Yağız da çok iyi denk getirmiştik ama Ela da şimdilik bir yer bulamadık :/

neslice tarifler dedi ki...

Aynı beklentiler içindeyiz Pelin. Biz de bizim ufaklığı kreşe veriyoruz. (Bugün 2 yaşına girdi bu arada) :) Hatta geçenlerde Gülşah'ın blogda kreşle ilgili yazısında uzuuuuuncana bir yorum yazmıştım. Ben kreş arayışını biraz abartanlardanım. Sebebi de kreşler aslında. Ya arkadaş 1400 TL'ye kreş mi olur? Servis hariç haaa. Ulan ev kredisi öder gibi kreş parası mı ödenir?! Tabiki çocuklarımız kıymetli, onların geleceğine yatırım yapacağız ama 2 yaşındaki çocuk hiçbir anlam veremediğim ve tamamen para tuzağı olarak gördüğüm etkinlikleri yapmasa da olur. Yazdırdık bir kurum kreşine (dörtte bir fiyatına) Eylül gibi başlayacak inşallah. Dediklerin çok doğru. Öğretmenleri ilgili olsun, güvenli olsun, bolcana oyun oynasınlar yeter bana. Zaten içinde bi Picasso ya da Mozart ya da Einstein varsa sonradan da çıksa olur. Çıkmasa da olur. İyi insan olsun, huzur dolu olsun, kendisini ve çevresini sevsin yeter arkadaş.
Öpüyorum ikinizi de..

pelin arin dedi ki...

valla kolay gelsin ikinize de :)

neslicim iyi ki doğmuş ufaklık kendi gibi güzel çok uzun mutlu bir ömrü olsun :)

bence 2 yaşındaki çocuk servisle gidip gelmemeli. evin etrafına bak mahalle arası bir kreş yok mu? arin'in kreşi bildiğin mahalle arası bir kreş, öyle bir okul bağlantısı vs. yok..ve fiyatı da çok daha düşük açıkçası. ben o zincir okullara, onların kreşlerine falan hiç bakmadım çünkü çok küçük henüz dediğim gibi. eve ya da işe en yakın kreş hangisiyse en iyisi odur :)

neslice tarifler dedi ki...

Çok sağol Pelincim güzel dileklerin için. Servise ben de karşıyım. Servisle gitmesin diye eve yakın kreşlere baktık. Oturduğumuz muhit öğrencinin ve işyerinin çok olduğu bir yer olduğu için mahalle arasında kreş yok maalesef. (Ankara Ünv. SBF'nin orda oturuyorum.) O yüzden lokasyonumuzu değiştirip işyerime yakın kreş baktık. Bulunca da evi bu tarafa taşımaya karar verdik. (Hatta 11'de bi ev bakmaya gidicem)
Bazı özel kreşlerin yapılarını bir görsen aklın hayalin durur. Ağlayarak çıktığım kreşleri bilirim. (Instagramdan yazarım sana detayları)

nugili hayat dedi ki...

Bende kasımda işe baslayacagim ve bir pedagoga danışmak istiyordum bu durumu. Çünkü görkem 20 aylık olacak ve anneme bırakacağım ama sabahtan aksama annemle evde otursun istemiyorum. Önce okula gitsin ogleden sonra eve. Bu yazı benim için çok iyi oldu yani. Bakalım ben nasıl bir yer bulacagim