Sayfalar

5 Eylül 2016 Pazartesi

tutalete yapamağğğmmm!

ay bilogcan arin bezi bırakmıyor!


önümüzdeki ay 3 yaşında olacak, tam zamanı aslında ama yok, istemiyor. çıkartınca tutuyor çişini, bezi takınca yapıyor. geceleri kuru uyanıyor çoğunlukla ama "tutaleteee" yapamazmış. ev çeşit çeşit lazımlık, adaptör vs. doldu ama beyfendi "tutaletee" yapamazmış.


hazır değil. eninde sonunda öğrenecek biliyorum ve aslında hiiiç ısrarcı değilim ben...öğrenecek nasılsa...


bu aralar evin gündemi bu..hem bir ses vereyim istedim. :)


yalnız ısrar etmiyorum tamam ama, ayda 3 paket bez alıyoruz, o biraz koyuyor be!

10 yorum:

Gülşah ve ELA dedi ki...

bu erkek çocuklarının rahatlıgı beni öldürüyor Yağız da anca 3 yaşında bırakmıştı bezi :) "güle güle kakalar" kitabını al mutlaka belki işe yarar Ela da çok okumuştuk birlikte :))

Sevda şahin dedi ki...

Kakası onun için yarattığı bir eser ve onu öylece o koca karanlık boşluğa bırakmak istememesi çok normal annesi.Ne kadar ısrar etmesen de arada kendini tutamıyorsundur.Sen tuvalete yapalım dediköe de o kaka daha da kıymetli oluyordur.Tuvaleti olsun olmasın,her sabah kahvaltıdan 15-20 dakika sonra çbşr 5-6 dakika tuvalete otursun.Bak lazımlık demiyorum,direkt tuvalete otursun.Kazımlıklar tuvaleti oyuna çeviren ,kakayı iyice kıymete bindiren gereksiz aletler.Klozet kapakları var çocuklar için,işte onlar süper icatlar.Şimdi her sabah tok karnına tuvalete oturmak,bir süre sonra istem dışı olarak onun tuvaletini yapmasına yol açacak.Çünkü barsaklarımız ,biz yemek yedikten sonraki ortalama otuz dakika içinde harekete geçer.O sırada tuvalete oturuyor olursa da ,anüs bölgesindeki kaslarını çok fazla sıkıştıramayacağı için,kakayı tutma işi zorlaşır ve bir süre sonra kakasını yapmaya başkar.Yaklaşık on-on beş gün içinde tuvalete kakaları yolluyor olursunuz.Önceleri sadece çiş yapacak,umutsuzluğa kapılma.Tuvalete götürürken de ,kaka yapmaya gidiyoruz falan deme.Artık büyüdüğünü,bundan sonra her sabah anne ve baba gibi bir süre tuvalette oturması gerektiğini,isterse çil kaka yapabikeceğini,isterse de yapmayacağını söyke.Ama tuvalete oturmayı öğrenmesi gerektiğini anlasın.Bazen inadına tuvalette oturup kalktıktan sonra beze yapacak,hiç üzülme,yılma.Bıkmadan devam edersen kesin başaracaksınız birlikte,benim ikizler de böyle öğrendiler.

pelin arin dedi ki...

sevda abla oturtmayı denedik ama çok ağlıyor ve kalkmak istiyor. okulda öğretmeni de muhakkak gün içinde tuvalete götürüyormuş. lazımlık bana da saçma geliyor ama en sonunda ya olursa dedim aldım. valla o lazımlığa ben küçük sandalyeye oturdum yanına, yok yine de zırlayarak kalktı. daha çişi halledemedik ki kaka aşamasına gelelim..bence hazır değil. bir de nette sürüyle yazı var bu işin psikolojik boyutlarıyla ilgili, valla ben de arin bu kadar istemeyince korktum açıkçası zorlamaya. ayy yemin ederim evde mahremiyet hak getire :) şimdi tatilde baya beraber olacak, bir de kendim başlatayım istiyorum, çalıştığım için babannesi ve okul denedi hep..çok sağol önerilerin için :)

ay gülşah o kitap çok acıklı yaa, annelerine kavuşmaya çalışıyolardı di mi? :) alcam ama, ben tecrübeli ana sözü dinlerim :) çok sağol..

Sevda şahin dedi ki...

Ablam,dedim ya tuvalete kaka ya da çiş yapmaya gitmeyeceksiniz,sadece anne baba fivi her sabah orada biraz oturmamız gerekiyor diyeceğiz,yok kabul etmiyorsa zorlama zaten.Mahremiyete gelince,üç yaşını doldurana kadar beraber tuvalet yapmak,banyo yapmak çocuğun cinsel kimlik ayırımını tam olarak yapması için en doğru yol zaten.Hem anne ike hem de baba iie bu eylemleri yaparsa ,kadın ve erkek bedeni ve onların işleyişi konusunda doğal bilgiye sahip oluyorlar .Sonrasında taa ergenlik çağına kadar bir şey merak etmiyorlar.Üç yaşın sonunda bir insanın cinsel kimliği ve tercihi tam olarak belirlenmiş oluyor.Yani anne ve baba o zamana kadar rol model olarak ne kadar doğal ve rahat olursa,çocuk o kadar sağlıklı bşr cinsiyet geliltiriyor.Benimkilere teyzeleri öğretmişti tuvalete yapmayı,çünkü onu çok seviyorlar ve kahramanları teyzeleri.Senin dışında böyle hayran olduğu biri varsa o da deneyebilir,bizimkiler bir günde öğrenmişti,ondan sonra da hanfisinin tuvaleti varsa diğeri onu banyoya görürüyor ve bitene kadar elinden tutup bekliyordu.Siz de deneyebikirsiniz.Bu arada ben ikizler 5-6 yaşına gelene kadar tek başıma tuvalete gidemedim hiç,illa başımda dikilirlerdi,yani mahremiyet falan hikaye olmuştu.Anca işim bittiğinde,hadi çıkın da üzerimi toplayayım dediğimde bir beş dakikalığına kapıyı kaptırlardı.Yani sıkılma,üzülme,ne zaman şstersen de aklına takılanı sor 😍

EQ dedi ki...

Ahh ne zahmetlidir o dönemler...
Ama senin de dedigin gibi, mutlaka ögrenecek, biraz sabir ve gayret. Dayan Peliiiiinnn!:)

nugili hayat dedi ki...

Yapacak bir şey yok hazır olana dek bez masrafina devam. Bu arada benim ikinci geliyor 😊

nugili hayat dedi ki...

Yapacak bir şey yok hazır olana dek bez masrafina devam. Bu arada benim ikinci geliyor 😊

cerenmus dedi ki...

Kişisel deneyimim (biliyorsun çok süründüm ben bu konuda) sen ne kadar kafaya takarsan bu süreç o kadar uzuyor, o nedenle gerçekten bırak boşver, tek işe yarayan yöntem bu oldu bizim evde :D

pelin arin dedi ki...

ay valla herkese desteği için teşekkür ederim. en son tatilde altını açık bıraktığımda "anne nütfen tuaaletee gitmeyelim" dedi. istemiyor, ben de bıraktım valla yaa..hem bez rahatlık arkadaş, bi de sağda solda temiz tuvalet arama derdi olacak..(böyle böyle tekrar emzirmeye kadar dönebilirim sanırım :p )

nuggiiiiiiii ciddi misinnnnn????? eneee bu ne hız oooluuuum!! tebrikler! :)

nugili hayat dedi ki...

Valla kardes sart dedim kendi fikrim o zaman bunlar birarada büyüsün dedim hemen yapiverdim 😊zaten olmasa daha yapmazdim. Usenirdim