Sayfalar

2 Ekim 2015 Cuma

emzirme haftası şenliklerle kutlanıyor!

yine bir emzirme haftasına geldik bilogcan. tüm yurtta ve dış temsilciliklerde anneler arasında şenliklerle kutlanıyor. beni pek ırgalamıyor artık zira emzirme defterini kapatmış bir anneyim.

farkındalık oluşması açısından böyle bir haftanın varlığı tabii ki güzel, gerçi herşeyin bir haftası var emzirmenin neden olmasın değil mi ama?!

yalnız haftayı kutlama biçimleri şahane!

gazete bir takım manken ve sosyetik ablaların fotoğraflarını gördüm, "onlar emzirdi siz de emzirin" diye de başlık atmışlar.

ne demek istemişler olabilir?

"bak, onların kocaları zengin, etrafları dolgun hatlı kadınlarla dolu ve onlar memelerinin göbeklerine kadar sarkma ihtimali olmasına rağmen yine de emzirdi, büyük risk! sen kim oluyorsun da orta direk halinle emzirmiyorsun?" mu demek istediler?

"bak, cumhuriyet tarihi boyunca alanında çok başarılı bir çok kadın var ama sen tuttun onlar yerine bu ablaları kendine rol model seçtin, bak onlar emzirmiş emzirmemek senin ne haddine?!" mi demek istediler?

"bak, bunların 7/24 yardımcıları var, çocuklarının boklu bezini bile çöpe kendileri atmıyorlar, doğumdan sonra da zaten bir anda aldıkları 45 kiloyu verebildiler yani insan değiller sen bu fani halinle onlar emzirirken emzirmemekten utanmıyor musun?" mu demek istediler?

ne salak bir reklam!

bir de meşhur soşıl selebriti annelerin etkinliği var. emzirme haftasını mama firmasının davetiyle kutladılar!

hoop gitti kafa!

mama firması lan! adamlar emzirme diye gözünün içine bakıyorlar sen onlarla bu haftayı kutluyorsun. valla kimin aklına geldiyse bu organizasyon tebrik ediyorum. :)

emzirmenin ilahlaştırılmasına karşıyım. bir tercihtir emzirme, bazen zorunlu bazen de keyfi ve kimse kimseyi emzirmediği ya da çok uzun emzirdiği için suçlayamaz. kimse kimsenin anneliğini bununla yargılayamaz.

şu an hamile olan ve bu konuda endişeleri olan kişilere tek diyeceğim;

arkadaşım sen şu an insan yapıyorsun. farkında mısın? dünyanın en güzel insanı içinde gün be gün büyüyor. varlığını öğrendiğin andan itibaren deli gibi fedakarlık yapmaya başladın zaten. en basiti miden senin sandığın yerde değil, iç organlarının yerinin değişmesini göze aldın karnında ona yer açmak için! emzirmek mi seni anne yapacak sanıyorsun? o senin rahmine tutunduğundan beri annesin sen. boşver süt gelir mi gelmez mi, dünyanın sonu değil. gelirse emzirirsin, gelirse ve emzirmek istemezsen de emzirmezsin, kimsenin buna karışmaya hakkı yok! kendi vücudunda bir insan büyütüyor olman zaten mucizenin ta kendisi. öperim göbeğinden!

6 yorum:

Gamze Esra Ersöz dedi ki...

Haklsınız tabi ama anne sütünün de çocuk gelişiminde büyük rol oynadığı gerçek. Bu arada maşallah yavrunuza :)

pelin arin dedi ki...

tabii ki çok çok önemli anne sütü. ama yoksa? ya da varsa ve istemiyorsan? yargılayan çok, ben buna karşıyım.
çok teşekkürler, hepimizin yavrusuna maşallah :)

EQ dedi ki...

Aaa..bu blogu sonradan farkettim. Ben de sadece öteki blogunuz var sanmistim ve oraya yorum birakmistim. Kafam karisti simdi..hangisini daha aktif kullaniyorsunuz? Hangisini blog listeme alayim bilemedim de:)

pelin arin dedi ki...

başka blogum yok ki benim?! var mı yoksa?! :) yok ama yahu, bunu takip edin siz :)

nugili hayat dedi ki...

Vallahi çok haklısın hiç bu açıdan bakmamistim reklamlara. Bir de emzirme gerçekten çok güzel bebekle anneyi yakinkastiriyor ama bazen bebekler kendileri meme istemiyor. O zaman anne kendini çok kötü hissetmez mi neden bu kadar baskı yapılıyor anlamıyorum. Bence emzirmenin faydaları anlatilmali ama gerisi anne ve bebeğe bırakılmali.her anne kendi bebeği için en doğrusunu bilir

EQ dedi ki...

Baska blogun yok mu?

Peki bu? : http://evcilikhayati.blogspot.de/ , bundan bahsediyorum, oraya da yorum birakmistim cünkü:)

Tamam bunu takip edecegim ozaman:) Selamlar...