Sayfalar

16 Şubat 2015 Pazartesi

......

ne yazacağımı bilemediğim bir yazıya başlıyorum..

lanet okusam az..küfretsem az..üzülsem az..kahrolsam az..insana dair bütün duygular az..

oğlum,

gencecik 20 yaşında bir kıza tecavüz ettiler, sonra da yaktılar..bu maalesef ilk değildi..son da olmayacak..son olsun istiyoruz ama kötüler çok fazla bu coğrafyada..

sana bakınca hep böyle masum kalmanı diliyorum..annen olarak iki yol var önümde: ya yüzünün o masumiyetini kalbine yerleştirip seni "insan" olarak yetiştireceğim ya da herşeyi bombok edip senden bir şeytan yaratacağım..dilerim Allah ikimizin de yanında olur, ikimizin de yardımcısı olur da ilk yoldan sapmadan seni insan olarak yetiştiririm!

bu ülkenin ne kadar boktan olduğunu sana hep yazıyorum..sen büyüyünceye kadar değişmesi en büyük dileğim..

canım oğlum..bu ülkede kadın olmak çok zor..bir de çocuk olmak zordur bu ülkede..ben seni hep koruyacağım, gücüm yettiğince sana kötülüklerin değmesine izin vermeyeceğim..

iyi, vicdanlı, sağduyulu bir insan ol..ilk sözün "ben erkeğim!" olmasın, önce "ben insanım!" de!

insan olduğunu unutma..bir de senin annen de bu ülkede bir kadın, bunu sakın unutma! vicdanın terazin olsun, yolun olsun, ışığın olsun oğlum!

2 yorum:

Gülşah önen dedi ki...

Biz erkek annelerine çok ama çok iş düşüyor dediğin gibi önce erkek değil insan olduklarını öğretmek, kadına saygı duyulması gerektiğini aşılamak gerekiyor.Birde mumkunse hep aynı şeyi soyluyorum ama şiddet icerikli oyunlardan ve oyuncak dahi olsa silahlardan uzak tutmak gerekiyor.

Emziren Anne dedi ki...

Hep erkek annelerinden aynı serzenişleri okudum bu ay. İçim büzüşüyor düğşündükçe ama bunları okudukça bizlerden moralim birazcık düzeliyor. Tamam diyorum, ilerde iyi erkekler de olacak. Belki bir adam bir kadını taciz etmeye kalkıştığında böyle erkekler müdehale edecek; kadına saygı duyacak, kadının bedeninde hak iddia etmeyecek.