Sayfalar

12 Ocak 2015 Pazartesi

yani şekerim işe gelince resmen dinleniyorum!

bunu söyleyen bir kadın guruhu var..ve bence gerizekalılar!

bazen haftasonları gerçekten yoruluyorum..hiç kalkmadan yarım saat oturayım istiyorum mesela..yemek yerken başkasına da yedirmeyeyim istiyorum..gözüm hep birisinin üzerinde olmasın istiyorum..ama yine de bir işe gideyim de dinleneyim demiyorum!

anneliğin kariyer olup olmadığını tartışıyoruz..değil diyoruz.."aa ne haddine bunu söyleyenin" diyoruz ama en ufak bir şeyde anneliğimizi kariyerimizle karşılaştırıyoruz..ya da bir anlık gaflet mi acaba?

bir kısım çalışan anne var ve daima evde oturup çocuk bakanların daha çok yorulduklarından, bir çayı bile sıcak sıcak içemediklerinden falan bahsediyorlar..ve bence, bak bilogcan çok açık söylüyorum, evde çocuklarına bakan, yaşamına, parasına, camiada ünlü olan annelere özendikleri için, onlara yaranmak adına böyle söylüyorlar! yoksa mümkün diil hem işte hem evde çalışan, bırak çocukluyu, çocuksuz bir kadının bile böyle söylemesi mümkün diil! yemezler cicim ben de çalışıyorum çünkü!

evet iş yerinde yarım saat kıçının üzerinde oturabiliyorsun..evet kahvenin dumanı daha ofisin tavanına varamadan içebiliyorsun..evet yemek de yiyebiliyorsun rahat rahat..ama başında sana patron olan normalde belki iki kelam etmeyeceğin birinin bazen  çoğunlukla gereksiz isteklerini, atarlanmalarını da çekiyorsun.."başkası" için iş yapıyorsun..firma sahibi sensen bilemem tabii, patronluk nasıl bişi ben yaşamadım!

kıçını iki seksen yaymış ofis sandalyesinde otururken önceden "schedule" edilmemiş ani bir "meeting" için derhal "aksiyon" alabiliyorsun da iki gün çocuğunun peşinden koştuğunda çok mu yoruluyorsun?

bak bilogcan..ben çalışan anne olmaktan memnunum..çok abartı vicdan azapları da yaşamıyorum bu konuda..bu benim işim ve ben çalışmalıyım, çocuğum için ya da ev geçindirmek için değil ben kendim için, bu dünyada var olabilmek için çalışmalıyım..yaşamak için para lazım, üretmek lazım, çalışmak lazım..

tamam daha bu sabah arin koynumda uyurken kalkıp işe gitmek zor geliyor diye söylendim..ama arin mutlu, arin sağlıklı, arin'e bir nebze de olsa daha iyi bir gelecek sağlayabilirim o yataktan kalktığımda..kendime de daha iyi bir gelecek sağlayabilirim..

ben pazartesileri işe gelince dinlenemiyorum maalesef..hafta sonu yorulmuşsam üzerine bir yorgunluk daha biniyor sadece..dinlenenler nasıl beceriyorlar hiç bir fikrim yok!

8 yorum:

Gulsah Onen dedi ki...

sizin deyiminizle ben bir gerizekalıyım ozaman :) başımızda patron olmadan rahat şartlarda uluslarası kurumsal bir firmada çalışıyorum ve haftasonu çocuklarımla yapmadığız şey kalmıyor pztsi işyerine gelip koltuga oturdugum an ayaklarımın ağrısını hissediyorum.Ve ben işyerinde dinleniyorum derken çok mutlu oluyorum o ağrılar bana mutlu geçen haftasonumu hatırlatıyor :)çok fazla genellememek herkesin çalışma şartları ve evdeki durumlarının farklı farklı olduğunu kabul etmek lazım.

pelin arin dedi ki...

ayy şimdi siz benim gibi dan dun yazınca utandım ya! :) ne güzel işiniz rahatmış..yazıda tam anlatamamışım ama benim lafım "ayy şekerim bi türlü durmadı bi rahat vermedi peşimde sürekli vik vik vik" diye şikayetçi olan annelere..yoksa sizin gibi haftasonu yorgunluklarını tatlı bir anı olarak hatırlayan anneleri kırdıysam çok özür dilerim :)

Gulsah Onen dedi ki...

yook yokkk valla hiç kırılmadım yazdığınız kitleyi tahmin edebiliyorum hemen onu anladım zaten benim etrafımdada var öyleleri :)

defne dedi ki...

e bence de sen gerizekalısın hadi bakalım, bu ne ya

pelin arin dedi ki...

merhaba defne..evet olabilirim ve bence bir sorun yok..

Anne Gazetesi dedi ki...

Adaşım aynen benim işim de feci. Yabancı ortaklı bir fabrikada eşşek gibi çalışıyorum tabiri caizse. Evde nasıl wc.ye gitmeye vakit bulamiyorsam fabrikada da öyleyim valla. Evet yemek yiyebiliyorum ama keyif almadan köpek gibi çalışıyor çalışıyor çalışıyorum :( hiç de öyle işe geldim dinlendim durumu yaşamıyorum valla ben malesef. Ancak kendi işin olcak da belki öyle. Ama onun da sorumlulugu çok o yüzden yine sanmıyorum :)

Merinin mutfağından:) dedi ki...

Merhabalar filiz hanımın etkinliginden geliyorum :)
Sizi takibe aldım bende sayfama beklerim...

nursevincelezzetler dedi ki...

ben her yerde yorulanlardanım sanırım.22 yıllık iş hayatım boyunc ahiç bir yerde dinlenemedim. Blok yazmak dışnda :))